Izbrusite vještine poslovnog planiranja i odlučivanja uz ovaj praktični alat
Rješavanje problema i donošenje dobrih odluka sposobnost je i vještina od koje ćete imati koristi na svakom radnom mjestu. Pokažite nadređenima i klijentima mogućnost brzog napredovanja i reagiranja na tržišne promjene. Metoda koja će Vam pomoći u tome zove se Design Thinking, a alat koji će Vam zasigurno trebati je samoljepljiva folija Flex Write. Design Thinking metoda pomaže Vama, Vašem timu i organizaciji doći do rješenja na kreativan način, prilikom razvijanja proizvoda, usluge, procesa i strategije. Kreirajte nove proizvode i usluge ili redizajnirajte stare, unaprijedite webshop, povećajte zadovoljstvo klijenata i zaposlenika uz ovih 5 faza Design thinking metode za donošenje odluka.
1. Faza empatije
Ovo je faza u kojoj se događa istraživanje na terenu i u uredu, gdje se promatra ponašanje ljudi i intervjuiranje različitih potencijalnih korisnika. Na taj se način obavlja uvid u problem. Prije odlaska na teren transparentno na Flex Write samoljepljivoj ploči podijelite zadatke i odgovornosti, napravite grupe i dogovorite vrijeme trajanja istraživanja.
Potrebno je razumjeti potrebe ljudi, probleme, utvrditi što je to što oni žele i čime su nezadovoljni. Osim toga, potrebno je utvrditi tko može utjecati na zadatak i koje su tehnološke, ekonomske ili političke prepreke te prikupiti što veću količinu podataka koja će Vam kasnije pomoći u drugim fazama.
2. Definiranje problema i izrada persone
Definiranje izazova i problema je analiza i grupiranje prethodno prikupljenih podataka kako bi se utvrdili problemi koje treba riješiti. Ova faza pomaže Vašem timu shvatiti glavne probleme, želje, potrebe i osjećaje, te koje su prepreke do izvršenja zadatka. Stavite na Flex Write samoljepljivu ploču sve probleme na koje ste naišli, kako bi na kraju ove faze imali definiran glavni problem, realne potrebe ljudi i sve prepreke. U ovoj fazi dolazi do izrade persone – definiranja krajnjeg korisnika, klijenta.
Flex Write samoljepljiva ploča od velike je koristi prilikom praćenja projekta i definiranja problema. Ispišite na ploči markerima, sve probleme i potrebe na koje ste naišli, a one koje se pokažu ključne posebno istaknite permanentnim markerom, kako bi ostale vidljive kroz proces rješavanja izazova.
3. Ideacija
Ovo je faza kreiranja ideja i potencijalnih rješenja - faza u kojoj radi Vaša kreativnost. Kada ste definirali probleme i ustanovili realne potrebe i prepreke, možete početi razvijati mogućnosti. Loše ideje ne postoje - važna je kvantiteta, pa se koristi brainstorming kao metoda iznošenja potencijalnih rješenja. U tu svrhu, na Post-it Sticky notesu zabilježite ideje te ih prezentirajte zapisujući ih na Flex Write samoljepljivu ploču ili ih istaknite na ploči tim istim Sticky notesima.
Nakon toga, neka Vaš tim izglasa i izdvoji nekoliko ideja koje se razrađuju na ploči zapisivanjem, a ostatak se skida i sprema za eventualne kasnije potrebe. Flex Write samoljepljiva folija omogućava jednostavno brisanje teksta pisanog permanentnim markerima – dovoljna je samo voda, dok dry erase markere brišete kao i sa svake druge ploče – suhom spužvicom.
4. Prototipiranje
Zapisane se ideje razrađuju i testiraju kako bi se izabrala ona koja najbolje definira problem i rješava zadatak. Postavlja se svako rješenje testa te se ističu nedostaci i ograničenja. Ovdje je dobro napraviti opipljiv oblik ako se radi o proizvodu, a ako se radi o usluzi napravite prezentaciju i skicu usluge na Flex Write samoljepljivoj foliji.
Tijekom ove faze predložena rješenja mogu biti prihvaćena, poboljšana, redizajnirana ili odbačena ovisno kako se ponašaju u ovoj fazi. Kod izrade prototipa trebat će Vam papirići i markeri kako biste odabranu ideju detaljno razradili, a nakon toga pronađite način kako biste te ideje jasno izrazili. Tijekom izrade prototipa doći ćete do novih saznanja kako bi se korisnici ponašali, razmišljali ili osjećali u interakciji s uslugom ili proizvodom.
5. Testiranje
Testiranje nastupa onda kada su ideje zaživjele u prototipu realnih proizvoda ili usluga. Prije samog testiranja važno je napraviti jasan plan. Na Flex Write samoljepljivoj ploči napravite tablicu permanentnim markerima i unutar nje upisujte i izdvojite pretpostavke koje želite testirati, pitanja na koje želite dobiti odgovore i ciljeve koje želite testiranjem ostvariti. Sva pitanja, ciljeve i odgovore označite tijekom testiranja, podcrtavajte, zaokružite ili istaknite na bilo koji način one koje pružaju bitne informacije o testiranom proizvodu ili usluzi. Zapisujte napomene, kao i nova saznanja.
Rezultati faze testiranja nerijetko mogu vratiti na jedan od prethodnih koraka, pri čemu se redefinira dotada nepoznati problem i donose nove ideje. Ako nakon početnih testiranja utvrdite da poslovna ideja nije dobra bit ćete zahvalni što niste investirali mnogo novca, energije i vremena u razvoj nečega gdje postoji veliki rizik za neuspjeh.
Design Thinking proces uči Vas preispitivati i istraživati nove puteve. Središte rješavanja problema je zadovoljiti ljudske potrebe na tehnološki moguć i ekonomski održiv način. Baš kao što je Design Thinking tako je i Flex Write samoljepljiva folija inovativno, kreativno, funkcionalno, ekonomski isplativo rješenje dizajnirano za razne poslovne ili osobne potrebe.
Samoljepljiva Flex Write folija inovativan je proizvod na tržištu koji će u nekoliko trenutaka zamijeniti klasičnu ploču za pisanje. Nemojte dozvoliti propuštene prilike ili izgubljene ideje. Naučite biti agilniji na tržištu – predvidite probleme i brže reagirajte s novim rješenjima.
Vaša Makromikro grupa
Povezani članci: 1) Savjeti za odabir i korištenje ploče za pisanje
2) U 3 koraka do vrhunske prezentacije
3) Kako uspostaviti bolju rutinu nakon povratka na posao?
4) Otvorili ste vrata novog ureda? Evo koja oprema Vam je oprema zasigurno potrebna